A Nemzeti Innovációs Ügynökség összekapcsolta az egyetemeket a befektetőkkel, hogy segítse a felsőoktatásban megjelenő innovatív ötletek, technológiák piacra jutását - hangsúlyozta Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) innovációért felelős helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette, ha egy fiatalnak innovatív ötlete van, és azt piacra szeretné vinni, ahhoz finanszírozás és piaci tudás szükséges. Ebben tudnak segíteni az inkubátorok, az üzleti angyalok, a kockázati tőkések.
Megjegyezte, az egyetemi hallgató ötlete még nem tart ott, hogy egyből értékesíteni lehessen. A befektetőknek feladata, hogy az ötletből a vásárlók számára értelmezhető, versenyképes termék jöjjön létre.
Bódis László szólt arról, hogy a magyar egyetemek egyebek közt járműgyártásban, köztük az önvezető technológiák területén, valamint az élettudományban jók. A járműgyártásban egyre inkább trend az önvezető technológia alkalmazása, az élettudomány területén pedig születhetnek olyan ötletek, amelyeket a gyógyszergyártásban, az orvostechnikai eszközök gyártásában lehet majd alkalmazni.
A helyettes államtitkár elmondta, a fiatalok nagy érdeklődést mutatnak az innováció iránt, a középiskolákból az innovációs olimpiára jelentkezők száma tavaly megduplázódott. Több egyetemen elérhető a start-up képzés is, ahol innovatív vállalkozások alapításáról is tanulnak.
Felidézte, hogy a héten jelentették be, hogy az Országos Tudományos Diákkari Konferencia (OTDK) keretében új kezdeményezést indítottak. Eszerint a fiatalok a felsőoktatásban nemcsak tudományos alapon, hanem innovációs vonalon is megmérettethetik magukat.
Az interjú az alábbi linken visszanézhető (kb. 8:11-től): https://mediaklikk.hu/video/ma-reggel-2025-03-21-i-adas/