2024. 11. 06.
2025/2026: a Magyar Tudomány Éve

Az Országgyűlés döntése alapján Magyarország a 2025-ös és 2026-os évet a „Magyar Tudomány Éveként” ünnepli, a Magyar Tudományos Akadémia és annak Könyvtára alapításának 200 éves évfordulójának alkalmából. Az ünnepi eseménysorozat célja a magyar tudomány, kutatás és innováció kiváló eredményeinek bemutatása, valamint a magyar tudományos közösség nemzetközi szerepének megerősítése.

Érdekel
2024. 10. 07.
Meghirdették a 34. Országos Tudományos és Innovációs Olimpiát

Meghirdették a 14-19 éves fiataloknak szóló, 34. Országos Tudományos és Innovációs Olimpiát (OTIO), amelynek keretében az önálló projekttel induló fiatalok összesen több mint ötmillió forint jutalmat és költségtérítést kaphatnak, valamint a legeredményesebb felkészítő tanárok és középiskolák is kiemelt támogatást nyernek.

Érdekel
2024. 06. 19.
Rubik50: játszva válhatunk sikeres feltalálókká

Több mint 500 gyerek részvételével rendezett flashmobot a Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) ma Budapesten. Az esemény célja azt volt, hogy ezzel is tisztelegjenek az idén 50 éves Rubik-kocka nagyszerűsége előtt.

Érdekel
2023. 12. 08.
Újabb diáklaborok kaptak támogatást a Selye János Diáklaborhálózat Kiépítése Program keretében

A Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) és a Magyar Diáklaborok Egyesület közös projektének keretében két újonnan létrejövő és négy fejlesztendő diáklabor kap vissza nem térítendő támogatást a laborok eszközparkjának modernizálására, csúcsminőségű, a kutatói életpályát vonzóvá tevő eszközök és az ezekhez szükséges humánerőforrás biztosítására.

Érdekel
2023. 11. 06.
Konferenciával indult a Selye János Diáklabor Hálózat Kiépítése program

Dr. Selye János világhírű vegyész, belgyógyász és endokrinológus nevét viseli az a program, amelynek keretében országszerte eddig 24 középiskola kapott támogatást fejlesztési célokra a Nemzeti Innovációs Ügynökség által vezetett és a Magyar Diáklaborok Egyesületével közösen létrehozott konzorciumi pályázatból. A program célja, hogy a természettudományos tantárgyak az iskolai oktatáson túlmutatva, interaktív kísérletezésekkel és tanórákkal szerettesse meg a fiatal középiskolásokkal a tudományos pályát.

Érdekel